Excursie 3 havo
Bericht geplaatst op: 22-11-2018

Met de hele klas zijn we met de trein naar Amsterdam geweest. Nadat we onze spullen in het hostel hebben achtergelaten zijn we naar het Anne Frank huis  gegaan. Daar hadden we een audiotour genomen door het huis. Met deze tour kregen wij meer informatie over het achterhuis en de personen die er in leefden. Ook kregen we meer te weten over de personen die hielpen met het schuilhouden van de familie Frank.
Een tijdje later hadden we veel plezier in Madame Tussauds. Daar hadden we Hulk van de avengers, bekende acteurs, sporthelden,  en nog veel meer mensen ontmoet. Voor het avondeten bleven wij in het hostel. Later die avond hadden wij een nachtwandeling gemaakt door de regen in Amsterdam. Toen we weer bij het hostel aankwamen hadden de meesten van ons hun kamers opgezocht en bleven daar de rest van de nacht.
Voor het ontbijt was er een klein lopend buffet. Na het ontbijt hadden we alles opgeruimd. Na wat gedoe met een groepje jongens en het slot van hun kamer konden we eindelijk op weg naar het Rijksmuseum. Een excursie zou een excursie niet zijn als we niks zouden leren. In het museum moesten een schilderij (naar keuze) onderzoeken. Voor de lunch waren we naar een pizzeria geweest. Even daarna gingen we naar de markt. Een half uur vloog voorbij, we pakten de nieuwe metrolijn en zijn met het pont over het water geweest. We kregen vrije tijd tot 18:00.
Een tijdje later begonnen we aan onze terugreis. Een van de treinen waarin wij zaten had vertraging, hierdoor hadden we 0 minuten overstaptijd. Ondanks dat had iedereen het gehaald en waren we rond 9 uur in Beilen. Op het station sloten we onze gezellige excursie af.